Del 29- In love with an Angel ♥

Tidigare:
- Heey bro, how are you feeling? sa han och kramade om han.
- I'm all good, sa han och log.
- That's our Zayn, sa Alanah och la en arm över Zayns axlar. He's always happy even if i ruin his hair, sa hon och ruffsade till hans hår.
- Ohh girl you didn't just do that! utbrast Zayn. Zayn började springa efter Alanah och för att ruffsa till hennes hår också. Det var ju bådas precious little baby.
- Niall i need help!!! skrek Alanah och försökte skydda sitt hår.
- Do you know them? sa Niall.
- Nope, sa jag kort och vi gick in i huset.



TVÅ OCH EN HALV VECKA SENARE- JULAFTON

- Okay, everybody listen up! ropade Trisha högt för att tysta allt och alla. It's time to open the gifts! Alla barnen från Zayns släkt sprang fram och satte sig framför granen spända över att få se vad dom fått i julklapp.
- Oh my god, look it's santa! ropade en av zayns yngre kusiner och sprang fram till tomten. Jag log stort. Zayn hade övertalat mig att fira jul hemma hos han i Bradford. Jag tvekade i början men efter många om och men så gav jag mig. Trisha hade blivit bättre. Hon hade blivit frisk fortare än jag trodde. Nu så var hon sig själv det ända som var skilnad var att hon fortfarande hade ett plåster i pannan.
- Come I wanna show you something. Sa Zayn och drog med mig ut ur rummet som var fullt av glada människor.
- What? Okay... Sa jag och följde efter han. Jag fick ett litet leende av Trisha innan vi försvann ut till hallen. Zayn tog på sig sina skor och jacka.
- Come on, we're going out. Sa han och tog på sig mössa och vantar. Jag gjorde samma som han eftersom jag hade inget val. Det var ju antigen de eller frysa ihjäl.
När vi gick ut möttes vi av en vind som var allt annat en behaglig. Zayn log mot mig. Förens nu hade jag inte märkt att han hade en pulka i handen. Han log stort när han såg min förvirrade min. Han skrattade och drog med mig längst gatorna. Vi gick hand i hand i det tysta området. Det ända som hördes var snön under skorna som trycktes mot marken och en bil som då och då åkte förbi. Efter en stund stannade Zayn och kollade upp mot en brant backe. Han vände sen sitt huvud mot mig och log stort.
- No freakin' way! Sa jag bestämt och vände mig om för att gå och sätta mig på en bänk full med snö som var mitt mål. Ett skratt kom ut ur Zayn och han tog tag i min vant beklädda hand.
- Yes you are! Come on now!
- Noo!
- Yes!
- Noooooooo!
- Yeeeeeeeeeees! Sa han och gick med bestämda steg upp för backen.
- Are you ready? Frågade Zayn när vi satt på pulken uppe på backens "topp".
- Umm...no.. Sa jag men det var för sent för att Zayn hade redan börjat åka.
- OHH MY GOOOOOODDDD!!!! Skrek jag när vi fort som bara den åkte ner för den branta backen.
- That was so fun! Skrattade jag.
- I told you so! Sa Zayn och log stort. Vi kom fram till Zayns hus igen och borstade bort all snö innan vi gick in. När jag hade tagit av mig ytter kläderna slängde jag en blick mot spegeln som stod i hallen och möttes av en inte så behaglig syn. Mitt hår som jag hade lockat var nu blött och mitt ansikte var tomat rött likså Zayns. Jag fixade fort håret så det såg skapligt ut och försökte värma andiktet genom att gnugga händerna mot det. Jag såg på Zayn genom spegeln som höll på att fixa sitt hår. Jag fnissade och vände mig mot han.
- What? Sa han lågt med ett flin på läpparna och satte sina händer runt min midja och tryckte mig mot han.
Jag la mina armar runt hans nacke och och svarade sen:
- No it's just that sometimes I wonder if you love your hair more than you love me...
- Oh shut up! Sa han och skrattade. Jag skrattade jag med och möttes sen av hans mjuka läppar mot mina.
- Is she your girlfriend, Zayn? Det var en len och mjuk röst som kom från Zayns kusin som var 4-5 år. Jag såg på Zayn som hade ett leende på läpparna och vände mig sen om mot den lilla flickan som stod där med en docka i famnen. Jag släppte Zayn och han sa:
- Yes she is, do you think she's pretty? Han böjde sig ner så han var nästan i samma längd som hon.
- Yes. Sa hon blygt och såg på mig. Jag log stort och böjde mig ner.
- But you're prettier. Sa jag och log mot henne. Wooww, and your dress is beautiful. Sa jag och ryckte lite i hennes klänning. Hon log stort mot mig. You know what goes with that dress?
Hon skakade på huvudet och väntade på att jag skulle svara.
- This. Sa jag och knäppte upp mitt halsband som jag hade hängandes runt halsen. Den var silvrig och hade ett litet hjärta hängandes. Jag satte på henne halsbandet och sa:
- You can have it, it's suits you more. Hon log stort och slängde sig i min famn.
- Thank you!! Sa hon med sin söta röst och sprang sen iväg till vardagsrummet där alla satt. Jag reste mig upp och det gjorde Zayn med.
- That was really nice of you babe. Sa han och pussade mig på kinden. Jag log och vi gick sen in till vardagsrummet.
Jag höll på och ta av mig mina byxor och lägga mig brevid Zayn. Vi hade haft jätte mysigt och kul alla tillsammans. Jag tog av mig blusen jag hade på mig och tog på mig en av Zayns t-shirts. Jag tassade bort till han och kröp ner brevid han i den varma sängen.
- Did you like your gift? Frågade jag och la min hand på hans bara bröst.
- Yes, I loved it. Sa han och pussade mig på hjässan. You?
- It's beautiful, thank you babe. Sa jag och pillade på kedjan som hängde runt min hals, Jag hade fått ett halsband med ett hjärta hängandes där det stod "You and me, forever and always, I love you" och på andra sidan stod det "Zayn + Annabelle" . Jag log åt tanken om att jag verkligen ville vara med han för alltid, He's my one and only.

Ni förtjänar inte en så här SKAMSET kort del men, oh well, bättre än inget! ;)
Hoppas ni gillar't!!!
KOMMENTERA!
6+ ? :)






Kommentarer
Postat av: Kimberly

Otroligt bra!

2012-06-16 @ 02:27:43
URL: http://holastyles.blogg.se/
Postat av: julia

Ååå så gulliga dom är tillsammans! Men kommer det något mer drama? <3

2012-06-16 @ 10:06:07
URL: http://odirectionnovell.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilket mysigt kapitel! Men nu börjar jag längta efter julen...

2012-06-16 @ 12:24:39
URL: http://lollomalmberg.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaaaa, jag längtar också efter julen!! Det var ett supergulligt kapitel, ju! Vilken söt liten tjej!! Naaawwwww... :D<3333

2012-06-16 @ 12:40:20
Postat av: Kajsa

nu är kapitel 8 ute kommentera gärna vad du tycker om det

2012-06-16 @ 19:10:32
URL: http://oneednoveller.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mer NU

2012-06-16 @ 20:06:07
Postat av: Rezarta

VÄRLDENS BÄSTA NOVELL FORTSÄTT SÅ !! <3

2012-06-17 @ 00:09:47
Postat av: S

2012-06-17 @ 00:12:08
Postat av: Sara

Bästa, vill ha mera NU !!<3

2012-06-17 @ 00:14:53
Postat av: Alma

Bra! :D

2012-06-17 @ 22:40:43
URL: http://minafinanoveller.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej nu är ett nytt kapitel uppe.

2012-06-18 @ 16:06:07
URL: http://oneednoveller

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0