Del 31- In love with an Angel ♥

Tidigare:
 Det var vår nu och jag och Zayn hade varit tillsammans i snart ett år.  Och jag älskade han mer för varje dag som gick.  Han var helt enkelt underbar. Vi gick hand i hand genom en prak som jag inte visste namnet på.
- I love you Zayn. Sa jag och log åt han.
- I love you to. Sa han och lutade sig fram och kysste mig.
- Annabelle is that you?

 
Jag avslutade kyssen med Zayn och vände mig om för att mötas av ett bekant ansikte. Jag såg med en frågande min på honom innan han sa:
- Annabelle is that you? Jag såg med en frågande blick på han och försökte komma på vem den bekanta personen va.
- Tyler. Tyler Shultz, lil tyty ? Do you remember me? Då slog det mig. Tyler hade varit min bästa kompis innan han flyttade till Manshester.
- Oh my god Tyler! Is it really you? Jag gick fram och gav han en hård kram och försökte få in all information jag fått den senaste minuten.
-What are you doing here? Frågade jag.
-I was about to ask you the same thing. Sa han och log snett.
- Ugh long story! Han nickade och besvarade sedan den frågan jag hade.
- I'm here to do some errands. (googletranslate)
- Oh okay. Jag avbröts av att någon harklade sig.Och någon den var Zayn.
- Tyler this is Zayn, my boyfriend.
- Oh nice to meet you! Sa Tyler och skakade hand med Zayn.
- Nice to meet you too. Sa Zayn.
 
TVÅ TIMMAR SENARE.
Jag, Tyler och Zayn hade gått och satt oss på ett café. Jag och Tyler hade babblat på om allt mellan himmel och jord. Zayn satt mest och pillade med sin mobil eller drickt ur sitt kaffe.Jag avbröts i mina tankar av ett "pip".
Det var Tylers mobil. Han tog upp den och knappade in något.
- Guys I need to go now. It was nice to catch up Annie and nice to meet you Zayn. Here's my number so give me a call while I'm in town so we can get together again if you want?! Sa han och log medan han räckte över ett litet kort. Jag tog emot kortet med ett leende ochkramade om han innan han försvann ut genom dörren. Jag såg på kortet som jag hade fått och log för mig själv. Wow! Va världen är liten. Tyler hade verkligen förendrats.Han var mycket manligare men var dock bara 19 år precis som jag. Jag vände mig mot Zayn som såg på mig och sen på kortet och himlade med ögonen. Jag sket i hans frånvarande beteende och sa:
- Wasn't he nice? Och log.
- Yeah, sure. Sa han. Let's go. Han reste sig upp likså gjorde jag och gick efter han. Varför är han så här? Weirdo. 
 
NÄSTA DAG.
 
Jag satt och åt min macka när jag hör någon komma in genom dörren, och det var ju inte svårt att klura ut vem eller rättare sagt vilka det va. 
- ANNIE, ZAYNIE WHERE ARE YOU? Och det var Louis underbara stämma som ekade i lägenheten. 
- I'm in here. Ropade jag. Jag hörde fotsteg närma sig som tillhörde killarna.
- Hey, share some of that! Sa Niall medans han satte sig ner och tog en skiva gurka som jag hade lagt på min macka.
- Hey! That's my food, don't mess with me when I'm hungry. Sa jag tog en tugga från min macka. Jag hörde små skratt i bakrunden som kom från Harry, Liam , Louis och tydligen var Josh (dearas trummis) också här. 
- You two. Flinade Harry medans han satte sig brevid mig.
- So where is Zayn? Frågade Josh och pillade på hans mobil samtidigt. 
- Still sleeping, he's acting weird since we met an old friend of mine and he says his "fine".
- Really? Sa Louis. 
- Yeah. Jag visste inte vad det var med Zayn. Men just nu orkade jag verkligen inte med det. 
- God morning. Hörde jag en ny vaken Zayn säga. Jag log mot han och och fick ett leende tillbaka. Han kanske bara hade en dålig dag, tänkte jag och fortsatte med min macka.
 
 
- Let's do something I'm bored. Gnällde Louis. Alla höll med. Vi bestämde oss för att gå och bada.
- Is okay if my friend Tyler can come too? 
- Sure. Sa Liam och log mot mig. Men någon var inte lika glad över den idén. Zayn. Han fick tillbaka den bittra minen som han hade igår. Kan det vara något med Tyler? Fast han bara träffat honom en gång. Han reste sig upp och gick mot hallen innan dörren stängdes med en smäll.
- What's up with him? Sa Niall. Jag svarade inte utan reste mig irriterat upp ur soffan och gick ut för att leta efter han. När jag var ute ur trapp huset började jag gå och inte långt efter hittade jag han på en bänk med en cigarett i handen. Jag gick med bestämda steg mot han. 
- What's up with up? Halv skrek jag.
-  Nothing. 
- Nothing? Do you have any problem with Tyler or something? 'Cause everytime someone mention his name you just stop talking. He's my friend and you should respect that! 
- If you like him so much why can he be your boyfriend then?! Sa han med en hög ton.
- Oh my god Zayn you did just not say that! He's engaged (?) ! You're acting like an fucking five year old! Nästan skrek jag. Han såg chockat på mig. Då slog det mig.
- Zayn, are you jelous? Frågade jag med ett flin på läpparna. 
- No. Svarade han och tog ett bloss från hans cigarrett.
- Yes, you are! haha! oh my god! Skrattade jag. Han svarade inte utan tog ett sissta bloss från sin cigarret och fimpade den. 
- Aww Zaynie, is jelous! Babe, you don't have to be jelous, you're the only one for me. Log jag och tog hans hand.  Han log snett mot marken och drog sen in mig i en kram. 
- Sorry babe. Viskade han i mitt öra. Jag log bara och kysste han. 
 
394634_269171486529963_1239966813_n_large

 
Long time ago? ;) löööl. Här får ni en efter längtat del ! :) Jag har typ bara 20 unika kvar :/ Det skulle vara super duper snällt av er om ni typ tipsa vänner / blogg läsare om ni har en blogg. Jag har fått en välbehövlig paus från novellen och är redo att börja skriva igen, men det kommer inte bli världen bästa update. När skolan börjar kommer det säkert bli bättre, ja vi får se.... Har jag tappat för mågan att skriva? :) xx
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har kollat in på denna bloggen varje kväll för att kolla om du har skrivit något...
Så jag är sjukt glad att du börjat igen:))<3

Svar: Awhhh :') Gud vad glad jag blir!!! Seriöst jag trodde jag inte hade några läsare kvar. Tack för att du är så underbar och stannar, kärlek till dig! :)) <33 xx
One Direction Novels None

2012-08-03 @ 00:29:10
Postat av: Emma

Vad kul att du är tillbaka!! Blev jätteglad! Och nej, du har inte tappat förmågan att skriva, du är fortfarande lika amazing!:D<333

2012-09-05 @ 17:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0