Del 5- In love with an Angel ♥

Tidigare:
Jag hade fått skjus hem av Zayn från stranden. När jag kom hem hoppade jag direkt in i dushen. Jag lät vattnet rinna ner för min kropp. Det var skönt att få ta en dush. Att få lite tid för sig själv, att få tänka. Det hade jag inget emot. När jag var klar gick jag ut. Jag tog på mig ett par svarta spets trosor och en svart BH, eftersom jag inte skulle någonstans så tog jag på mig min rosa One Piece. Jag borstade snabbt igenom håret med min borste och gick ut till köket. Jag kände att hungern började smyga fram så jag bestämde mig för att fixa något att äta. Jag tog fram en fryst pan pizza ur frysen och la in den i mikron. Efter att jag fixat käk gick jag in i vardagsrummet och satte på en film. Det fick bli Harry Potter. Jag har alltid älskat Harry Potter. Jag har sätt alla filmer och läst alla böcker. Jag hade sätt dom så många gånger att jag kunde replikerna. Jag började känna hur ögonlocken blev tyngre och tyngre. Det sissta jag tänkte på var Zayn's leénde framför mig. Sen så somnade jag djupt med ett leénde på läpparna.


Nästa morgon vaknade jag av att jag ramlade ner från soffan med en duns. Jag reste mig upp med ett gäsp och kliade mig på huvudet där jag slagit i när jag hamnat på golvet.  Idag skulle jag jobba så jag gick in i min W.I.C och tog på mig ett par jeans, en jeans skjorta med hål på axlarna. Jag satte på mig ett midjeskärp med leopard tryck. Och tog på mig lite smycken. Idag orkade jag inte göra något speciellt med håret så jag bara borstade igenom det och plattade det fort.
Beautiful-body-clothes-cool-fashion-favim.com-364151_large
Jag har rätt så nära till mitt jobb så jag promenerade dit. Jag jobbade på Forever 21, det är en kläd affär här i London. Jag trivdes med mitt jobb. När jag var framme gick jag in i butiken och in till personal rummet. Där min chef, Kate, stod och spratade med en tjej med blont hår.
- Ahh Annabelle come here, i'm gonna introduce you to some one! utbrast hon.
-  hello on you too sa jag sarkastiskt. Jag lämnade mina grejer och gick fram till Kate och den blond håriga tjejen.
- Annabelle this is Alanah, Alanah this is Annabelle sa Kate med ett stort leénde.
- Heey sa jag och skakade hand med den blonda tjejen så jag nu visste hette Alanah.
- Hi hälsade hon glatt. Hon var faktiskt ganska söt. Hennes platinum blonda hår hängde ända ner till revbenen. Hon hade stora blåa ögon och ett sött snett leénde.
- Annabelle i want you to take care of Alanah, i have a meeting i have to hurry to sa hon och lämnade rummet. När hon gått ut vände jag mig om till Alanah.
- Are you ready for you first day? frågade jag henne.
- Yeah, let's go! utbrast hon. Vi gick in till det så kallade lagret och hämtade några lådor med nya kläder som skulle ut i butiken. Jag och Alanah kom bra överens, jag kände på mig att vi skulle bli nära vänner. Klockan närmade sig lunch och jag kände hur min mage började kurra lite.
- Wanna go and grab something to eat, i'm starving? frågade jag henne med en desperat röst.
- haha yeah sure! skrattade hon. Vi hämtade våra grejer och bestämde att vi skulle äta Nandos.
Det fick mig och täka på en blond liten irländare vid namn Niall vars stora kärlek var Nandos. Jag skrockade lågt av min tanke. Alanah hörde det visst och kollade på mig.
- What are you laughing about?
- No nothing sa jag och öppnade dörren till resturangen. När vi kom in fick jag syn på ingen mindre än Niall.
- Come, i'm gonna introduce you to a friend of mine sa jag och drog i väg Alanah i riktning mot Niall.
- Well hello there fatass! skämtade jag och såg att han sprack upp i ett leénde.
- Hey, Annabelle! utbrast han och kramade mig.
- What are you doing here frågade han.
- We're gonna grab something to eat. Då kom jag på att jag inte hade presenterat han för Alanah.
-  Niall this is my friend Alanah sa jag och gjorde en gest mot henne.

Killarna va kvar i studion och jobbade medan jag smög ut och gick till Nandos. Jag hade precis börjat äta när jag hör någon säga.
- Well hello there fatass! Jag vände mig om och så Annabelle stå där med en blond tjej.
- Hey, Annabelle! utbrast jag och kramade om henne.
- What are you doing here? frågade jag.
- We're gonna grab something to eat sa hon och vände sig om mot den blond håriga tjejen.
- Niall this is my friend Alanah sa hon och gjorde en gest mot henne. "ohh my..." Tänkte jag när jag såg henne.
- Hi i'm Niall sa jag och sträckte fram handen.
- Hello, I'm Alanah sa hon med en mjuk röst.
- So do wanna sit here with me? frågade jag.
- Yeah sure! utbrast båda. Dom beställde sin mat och vi började snacka om allt och inget. Jag berättade om hur jag smugit ut utan att någon märkt och att killarna var i studion och jobbade. Alanah visste om att jag var med i One Direction och hon var tydligen ett fan. Efter ett tag va vi alla tvugna att gå tillbaka till våra jobb. Vi bestämde att vi skulle ha filmkväll hemme hos oss. Jag längtade tills jag fick träffa Alanah igen. Jag får den här konstiga känslan. Det liksom bubblar i magen när jag tänker på henne. Är jag kär?



DEL 5! WOOO to the HOOOO! Det blev inte så långt eller händelserikt men det kommer bli bättre längre fram i novellen. :) Det kommer upp en till del senare som jag lovat.  Tack för era super söta kommentarer, ni vet inte hur mycket det betyder för mig! Jag blir peppad och riktigt glad! KOMMENTERA! :)
// Hajrija x

Kommentarer
Postat av: Julia

Aww Nialler är käääääääär !x gulligt! X

2012-04-18 @ 07:20:59
URL: http://odirectionnovel.blogg.se/
Postat av: Cornelia

AS BRA NOVELL ! DET GJORDE DU BRA ;)

2012-04-18 @ 17:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0